Försäljning och kundservice Nivå 1
Ekonomi, Handel och Administration
Distans, 100 poäng
Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 1 ska behandla följande centrala innehåll:
- Avgörande faktorer vid målinriktad och kundanpassad service samt hur servicen kan planeras och genomföras.
- Hur egna och andras attityder, förhållningssätt, kommunikationsmönster och värderingar kan påverka kundmöten och kundrelationer.
- Service och anpassning till kunden samt lämpliga arbetsmetoder och tekniker vid olika servicesituationer.
- Ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet inom försäljnings- och kundserviceområdet.
- Lagar och andra bestämmelser inom försäljnings- och kundserviceområdet.
- Hur kundservicearbete kan utvärderas.
- Samarbete med kollegor och olika yrkesgrupper, till exempel tillverkare och leverantörer.
- Service vid olika typer av kundmöten i digitala och fysiska försäljningskanaler.
- Interaktion och kommunikation i olika kund- och servicesituationer.
- Yrkesetik inom försäljning och kundservice.
Information om distansutbildning
Att läsa på distans innebär:
- att du inte kommer att ha lektioner i din utbildning
- att du får instruktioner och uppgifter via skolans digitala lärplattform
- att kontakten med din lärare sker i huvudsak via den digitala lärplattformen eller via mejl
- att du behöver tillgång till en dator och internetuppkoppling
- att du behöver kunna planera och genomföra dina studier självständigt
- att timmarna du behöver studera är minst lika många som vid klassrumsstudier – även om du själv kan välja när du studerar
- att slutprovet görs på plats på skolan
Förkunskapskrav
Godkänt betyg i svenska/svenska som andraspråk på grundläggande nivå eller motsvarande kunskaper.
Ämnes-/kursplan
FORS1000X (Länk till extern sida.)
Anmälningskod
FORS1000X-DI
Skolform
Gymnasial utbildning
Antal Kursstarter: 2